مهندس بهرام هاشمی

دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی صنایع

مهندس بهرام هاشمی

دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی صنایع

۳ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۳دی

همدان- پتانسیل گردشگری و کشاورزی همدان به فعلیت نمی رسند چراکه قربانی نبود بازاریابی شبکه ای شده اند در حالی که بازاریابی شبکه ای با خود اشتغال، صادرات و توسعه پایدار را به ارمغان می آورد.

 

بازار؛ گروه استان ها: استان همدان نه تنها در دل خود قابلیت های بسیاری در عرصه کشاورزی دارد بلکه به همین واسطه می تواند در زمینه گردشگری روستایی و کشاورزی نیز گام بردارد ضمن اینکه از سویی قابلیت هایی آمیخته به گردشگری در این استان بسیار است.

وجود کوهستان الوند، غارعلیصدر، روستاهای هدف گردشگری و غیره همه و همه می تواند در ارتقای این استان در عرصه گردشگری و اقتصاد نقش آفرین باشند؛ اما اینکه در این عرصه چه گام هایی در استان همدان برداشته شده تا بتوان این قابلیت های بالقوه را به فعلیت رساند و دستاوردهای آن را عرصه اقتصادی شاهد بود جای سوال دارد؟

در این عرصه تدوین یک برنامه مناسب در حوزه کشاورزی و البته گردشگری به عنوان دو پتانسیل خاص همدان، اهمیت دارد؛ یعنی به نوعی در ابتدا بتوان موقعیت های استان را در این عرصه ها معرفی و در کنار آن عوامل موثر بر توسعه آن ها را مورد بررسی قرار داد.

دقیق که می شویم به این واقعیت می رسیم که از کسب و کارهای جدیدی که در چند سال اخیر رشد قابل توجه و افزونی داشته بازاریابی شبکه ای یا بازاریابی چند سطحی است.

بهرام هاشمی
۱۲دی

همدان-«رونق تولید، بهبود کیفیت، بالا رفتن ارزش پول ملی، ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای صادرات و تولید ثروت گزیده ای از مزایای بهره‌وری است»؛این جمله از یادداشت بهرام هاشمی تحلیلگر اقتصادی برای بازار است.

 

بهرام هاشمی؛ بازار: بهره وری سازمانی یا یک بنگاه اقتصادی مشخص می کند که یک سازمان یا بنگاه چقدر خوب و یا چقدر بد از منابعی که در اختیار دارد (انسان، سرمایه، ماشین، مواد، تکنولوژی) برای رسیدن به اهداف (تولید، خدمت یا کالا) استفاده می کند.

از آنجا که مهمترین عامل ارتقاء بهره وری اعمال مدیریت مناسب برای تعامل بهینه عناصر سیستم است، نوع مباحث و موضوعات مطروحه در باب بهره وری بنگاهی و یا سازمانی، مباحث مدیریتی هستند.

در واقع می توان گفت بهره وری دیدگاهی است که همواره سعی دارد وضعیت امروز سازمان را از نظر کمیت تولید (استفاده از ظرفیت)، کیفیت، هزینه، ایمنی و یا انگیزه کارکنان بهتر از دیروز و وضعیت فردایش را بهتر از امروز کند.

بدیهی است برای اینکه دیدگاه بالا را عملا باور کنیم نیازمند نظام و سیستم هستیم؛ بهره وری فرآیند تغییر اجتماعی است؛ و در این میان مهم آنکه راه حل بهره وری تغییر نحوه مدیریت است نه کاربرد مکانیکی تغییر.

حال در این راستا بایستی مدیران در سطوح مختلف در بخش های دولتی و خصوصی به استراتژی های تولید ارزش در بنگاه های اقتصادی یعنی افزایش بهروری توجه ویژه ای داشته باشند؛ منظور از مدیریت بهره وری، اداره کردن مجموعه فعالیت هایی است که به منظور ارتقای بهره وری صورت می پذیرد.

بهرام هاشمی
۰۲دی

همدان- «ورود به تجارت جهانی امری اجتناب ناپذیر است و استفاده از فناوری های نوین تجاری در بنگاه های صادراتی امری ضروری به شمار می رود»؛ این بخشی از یادداشت بهرام هاشمی تحلیلگر اقتصادی برای بازار است.

 

بهرام هاشمی؛ بازار: کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیکی دو واژه متفاوت است؛ در واقع تجارت الکترونیکی زیر مجموعه کسب و کارالکترونیکی است یعنی می توان گفت کسب و کار الکترونیکی تلفیق سیستم ها و فرآیندها و زنجیره های تامین و کل بازار با استفاده از اصول و فن آوری های مرتبط با استفاده از ابزار اینترنت است که در هشت بخش ارائه می شود؛ همان بخش هایی که در آن، در کنار شرکت، مصرف کننده، دولت، کارکنان و شخص مطرح هستند.

حال در این راستا باید دید که شیوه های کسب و کار الکترونیک چیست؟ به طور کلی سه شیوه معاملات کسب و کار الکترونیکی وجود دارد: 

OFF LINE که در این شیوه بنگاه ها برای انجام فعالیت های تجاری از سیستم پست الکترونیکی استفاده می کنند.

ONLINE که در این شیوه بنگاه ها از طریق «تعیین کننده متحدالشکل منبع» اقدام به معاملات تجاری می کنند و URL ها آدرس هایی هستند که ساختار آن ها برای همه کامپیوترها یکسان است و به وسیله آن می توان به منبع مورد نظر دست یافت.

دروازه شبکه (PORTAL) نیز یک صفحه شبکه است که در آن لینک هایی برای رفتن به سایت های محتوی اخبار مربوط به موضوع های مختلف وجود دارد؛ این صفحات دارای تعداد زیادی آدرس با موضوع های مختلف هستند و خدمات دروازه شبکه اغلب شامل موتورهای جستجوگر، پست الکترونیکی، چت، نقشه ها، فروش و گزینه های دیگری برای مشتریان است؛ درواقع دروازه های شبکه هدفی برای تبلیغات و بازاریابی هستند.

بهرام هاشمی